Historie vozu Škoda 200 RS navazuje na oblíbený sporťák 110 R Coupé

Automobilový průmysl hýbe světem a výjimkou není ani Česká republika. Automobilky Liaz a Tatra proslavila Rallye Paris- Dakkar a mezi úspěšné výrobce automobilů se již před mnoha lety zařadila i značka Škoda. A právě “škodovky“ převládaly v socialistickém Československu na našich silnicích a mnozí z vás si ještě dokážou vybavit staré „oktávky a embéčka“, s nimiž naši rodiče či prarodiče brázdili terén, jezdili na chalupu a na přehradu za koupáním, nebo o víkendu do lesa na houby.

Škoda 110 R Coupé

Éra slavných embéček, tedy Škody 1000 MB, byla přerušena na počátku sedmdesátých let, tehdy se začala vyrábět série konstrukčně zcela odlišných modelů Škoda 100. Ještě větší pozornosti se však dočkala nastupující Škoda 110 R Coupé, která na svou dobu překonala mnohá očekávání. Šlo o sportovní vůz s šikmou zádí, do té doby nezvyklý, ovšem nesmírně žádaný a populární zejména mezi mladými řidiči. Není tedy s podivem, že se začaly vyrábět na shodných základech i sportovní speciály pro náročné automobilové soutěže, s označením Škoda 180 RS a Škoda 200 RS. Historie Škody 200 RS https://autopujcovna-milan.cz/historie-200rs/ se zapsala do análů mladoboleslavské automobilky zlatým písmem a dodnes se tyto vozy řadí k nejoblíbenějším mezi milovníky automobilových veteránů.

červený sporťák 110 R

Lidický okruh

V 50. letech se v nově vybudované obci Lidice, nedaleko od pietního území, kde nacisté zavraždili lidické muže a původní obec srovnali se zemí, začaly pořádat motocyklové a automobilové závody, tzv. Lidický okruh. Na jeho popularitu navázali současní pořadatelé, kteří ve stejném místě a s obdobnými pravidly v roce 2014 uspořádali první ročník Lidického okruhu, pojatého jako „spanilou“ jízdu veteránů, která je tu od té doby pořádána každý rok, vždy v měsíci září. V roce 2022 to bude tedy již sedmý ročník a pravděpodobně tu zahlédnete mezi vozovým parkem i slavné škodovky 200 RS nebo alespoň 110 R Coupé.